Tayrona/Taganga

19 maart 2017 - Taganga, Colombia

Zaterdag ben ik in het Parque nacional natural Tayrona geweest. Dit natuurpark ligt op ongeveer anderhalf uur rijden van Taganga. Met een gids die ik aardig kon verstaan (er werd daarna in het engels vertaald) gingen wij het park in. Hij vertelde over de flora en fauna van het park en wees ons op dieren, zoals een salamander met een blauwe staart! Het speciale van dit park is dat je vanaf het strand zo het regenwoud inloopt. En dat als je op het strand ligt, de vogels uit dit regenwoud letterlijk voorbij komen vliegen.

's Avonds sliepen wij in een hut met een prettig uitzicht op de zee. Het slapen in de hangmat viel me niet tegen, hoewel het fris was door de wind. In de ochtend in een prachtige baai gezwommen, het water is hier heerlijk warm.

Nu weer terug in Taganga, een vissersdorp met veel toeristen. Vanavond misschien nog even stappen, om morgenochtend naar Medellin te vliegen.

1. Ankie:
    22 maart 2017
    Mooi jasper!! Ben benieuwd naar de rest! Enjoy!
  2. Wilma van der Vijver:
    22 maart 2017
    Wat een prachtige foto's Jasper. Super leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt van al je belevenissen. Have fun and take care.
  3. Niek Laskewitz:
    23 maart 2017
    Mooie foto's en verhalen Jasper! Geniet er nog van!