Cartagena

12 maart 2017 - Cartagena, Colombia

Zo, daar ben ik dan in Cartagena! Het was een best lange reis, 12 uur Amsterdam-Bogotá (1 uur vertraging) + 1 uur Bogotá-Cartagena. Na de reis daarom meteen in bed gekropen, het was inmiddels ook 23:00 uur Colombiaanse tijd.

In Bogotá was het niet heel warm (ongeveer 18 graden), maar in Cartagena voel je meteen een Caribische bries. De taxichauffeur die me van het vliegveld naar het hotel bracht zei dat het hier nooit onder de 30 graden komt. En in de maand maart "solo sol", alleen maar zon!

De eerste dag ben ik naar het kasteel San Felipe geweest, midden in de stad. Mooi uitzicht over de stad. Daarna in een parkje gezeten, parque Bolívar, en in het museum over de historie van Cartagena geweest. Ook hier hebben de Spanjaarden vroeger flink huisgehouden. Later in de middag gaven wel 15 straatmuzikanten en dansers een show in het park, geweldig!

's Avonds de eerste keer de groep gezien waarmee ik door Colombia en een klein deel van Ecuador ga reizen. Een leuke groep waar iedereen uiteraard een gezamenlijke interesse heeft, reizen.

Vandaag, op de tweede dag, ben ik met Darenka (een meisje van de groep) naar Isla Rosario geweest. Een groep eilanden die bij Cartagena hoort, daar waan je je echt in de Cariben! Had ik niet verwacht van Colombia, maar toch wel heel mooi!

Morgen op naar Santa Marta om maandag vanaf daar met de eerste trek te beginnen, naar de Ciudad Perdida.